עצרת מחאה נרחבת בעקבות פגיעה בגדולי ישראל | גלרייה

    ארי טננבוים No Comments on עצרת מחאה נרחבת בעקבות פגיעה בגדולי ישראל | גלרייה

    בכיכר השבת בירושלים התקיימה עצרת בהשתתפות מאות איש במחאה על פגיעה בכבודו של גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א, כאשר לטענת המארגנים המשטרה ירתה רימוני הלם על רכבו של הגאב"ד בשעה שהשתתף שבוע שעבר בהפגנה בגוש עציון

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    בכיכר השבת בירושלים התקיימה עצרת בהשתתפות מאות איש במחאה על פגיעה בכבודו של גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א, כאשר לטענת המארגנים המשטרה ירתה רימוני הלם על רכבו של הגאב"ד בשעה שהשתתף שבוע שעבר בהפגנה בגוש עציון.

    יצוין כי מארגני העצרת ניסו להביא לעצרת רבנים נחשבים ומכובדים, וזאת על מנת לקבל לגיטימציה ציבורית לעצרת, אך בסופו של דבר לאחר שנודע לרבנים והאדמורי"ם על מטרותיהם של המארגנים המזוהים עם הסיקריקים הם הודיעו על ביטול השתתפותם, וכך האדמורי"ם מראחמיסטריווקא וטשערנאביל שליט"א ששמם נכתב במודעות כמי שישתתפו בעצרת, וכן האדמורי"ם מבוהוש וחוג חתם סופר והגאון רבי יהושע רוזנברגר שליט"א חבר בד"ץ העדה החרדית שהבטיחו את השתתפותם בעצרת, ביטלו את השתתפותם לאור המניעים של המארגנים שנחשפו ברגעים האחרונים.

    גם בד"ץ העדה החרדית לא הוציאו מכתב הקורא להשתתף בעצרת, זאת למרות הניסיונות הרבים של מארגני העצרת, אולם בדיון חירום שנערך אמש בלשכת בד"ץ העדה בבנייני זופניק בירושלים, החליטו דייני הבד"ץ כי למרות הכל ישתתפו בעצרת כדי להביע את מחאתם על כבוד התורה המתחלל על ידי המשטרה, אך מאידך גם יביעו מחאתם נגד הסיקריקים באמצעות נציגם חבר הבד"ץ הגאון רבי יהודה פישר שליט"א.

    את המשא המרכזי בעצרת מטעם העדה החרדית נשא חבר הבד"ץ הגאון הגדול רבי יהודה פישר שליט"א בנו של הראב"ד הקודם מרן בעל האבן ישראל הגרי"י פישר זצ"ל, הוא גינה בכל תוקף את הפגיעה הנוראה בכבוד התורה הנעשית בשולי המחנה, והכריז בעוז "כבר מספר שנים שמנהלים כאן פגיעות בגדולי ישראל ובראשות הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א", ומחמת הפגיעה הנוראה בכבוד התורה בגדולי התורה כעת המשטרה זרקה רימוני הלם על רכבו של הגאב"ד הרב וייס.
    גורמים בכירים בעדה החרדית מוסרים כי המהלך של הדיין הגאון רבי יהודה פישר שליט"א נועד להביע מסר חד על התנערותה של העדה החרדית מאנשים משולי המחנה המנהלים מסע שיסוי נגד גדולי ישראל ובפרט נגד הראב"ד מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א והגאון הגדול רבי נתן קופשיץ.

    וכך דבריו של הדיין הגאון רבי יהודה פישר שליט"א על ביזוי כבוד תורתו של הראב"ד במהלך העצרת על כבוד תורתו של הגאב"ד:

    במעמד הזה צריכים אנחנו לראות לחזק את כבוד התורה אצלינו, כי בשנים האחרונות ירד פלאים כבוד התורה אצלינו, והתחילו לבזות את רבינו מרן הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א, וכך ממשיכים הלאה לבזות תלמידי חכמים ולהשפילם באופנים נוראים.

    דכירנא שכאשר אבי מרן בעל ה"אבן ישראל" זי"ע שמע לפעמים שמבזים תלמידי חכמים, היה זועק בגבורה מעומק ליבו ואומר "היאך לא מפחדים לבזות תלמידי חכמים, והלא משחקים באש ממש, שהרי המבזה תלמיד חכם דינו כאפיקורס שנידון בגיהנום לדורי דורות.

    ואם אנחנו נתחזק בכבוד תלמידי חכמים, זה ישפיע גם על המשטרה להתנהג בכבוד תלמידי חכמים, ועל כן נתעורר יחד לפשפש בדרכינו ולתקן דרכינו, ואז נזכה להרמת קרן התורה וכבוד השכינה ולמנוע חיטוטי שכבי בכל המקומות, ונזכה במהרה לישועתן של ישראל אמן.

     



    0 תגובות